Alweer 5 maanden hier - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jeroen Visser - WaarBenJij.nu Alweer 5 maanden hier - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jeroen Visser - WaarBenJij.nu

Alweer 5 maanden hier

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

23 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Dus zoals beloofd een verhaaltje voor de mensjes thuis...

Het is alweer 3 maanden sinds mijn laatste blog, reden daarom was omdat ik eigenlijk best druk was maar ook te lui om t op mijn vrije avonden te doen. Maar vooruit ik heb veel meegemaakt en voel t alweer aankomen dat ik terug naar NL moet binnekort. Het laat me een beetje bedroefd voelen dat ik hier weg moet, en zou graag nog langer blijven. Maar vooruit ik zie natuurlijk ook jullie weer en t oude vertrouwde Nederland.

Ik heb mij bezig gehouden met vele dingen, en eigenlijk geen idee waar ik mee moet beginnen. Ik zal dr een goed verhaal van proberen te bakken. Over bakken gesproken ik heb hier een keer kruidnoten gemaakt, zon 200 stuks ofzo en mijn huisgenoten hadden het binnen een paar dagen opgegeten zo lekker vonden ze ze (awesome dus).

Ik heb hier een aantal mensen ontmoet, meeste zijn gewoon van in het lab en waar ik mee samen woon en de andere zijn bekenden van hun. Ik ga hier niet eens zo veel uit maar chillen met andere mensen is natuurlijk wel van de partij. Uiteraard kan dit gewoon bij mij thuis ook sinds ik gewoon op mezelf woon (wat mij ook aanmoedigd om op mezelf te gaan wonen alsk in NL ben). Ik ben tot zo ver naar een poolparty geweest, chill avondjes her en der en een paar keer de stad in. Stad is niet zo super leuk als in NL, aangezien de muziek hier allemaal veelste hard staat naar mijn idee. Maar vooruit het is nog altijd wel gezellig.

Buiten het normale leven om zijn mijn ouders hier geweest en Esmeralda. Ezz kwam ongeveer 2 maanden later dan de oudjes. Ben met beide partijen naar de Australia Zoo geweest, het was een grote dierentuin (en uiteraard dé dierentuin van Steve Irwin) met een heleboel dieren in grote kooien. Toen we binnen kwamen waren er verzorgers met random kleine beestjes in hun handen waarmee je dan op de foto kon (gratis). Beestjes zoals vogels skinks en ze hadden zelfs een Echidna ;D (voor de gene die niet weten wat t is, tis een mierenegel). Beide partijen vonden het overigens erg warm hier, maar ik ben dr wel aan gewend. De zomer hier (dec/jan/feb) was erg mild vergeleken met andere jaren. Alleen toen de oudjes dr waren was het goed warm, ongeveer 35 graden in de schaduw per dag. Toen Ezz dr was was het ongeveer 28 p/d, oftewel valt reuze mee. Ik was laatst vliegen vangen met mijn supervisor en 2 collegas toen het erg warm was. Ik dacht niet dat ik het zou meemaken maar ik vond de wind best kut die dag. Want het was niet gewoon een lekker briesje, nee het was net alsof iemand met een haardroger in je gezicht ging blazen xD Buiten dat om heb ik zitten praten met me supervisor over wat ik in de toekomst ga doen (ik bespaar jullie de details), komt erop uit dat ik een project heb aangeboden gekregen voor mijn masters opleiding in leiden :) Hoe awesome is dat, gewoon lekker carriere opbouwen

Ik ben ook met beide partijen naar een national park geweest met beekjes en watervallen, helaas was het beide keren best droog en stelde de watervallen niet veel voor. En ik heb nog steeds geen slang gezien :/ Ik ben met Ezz ook naar Moreton Island geweest waar we hebben gesnorkelt tussen scheepwrakken in ondiep water. Er waren ontzettend veel vissen en een grote variatie ook, ik zag een mooie schildpad, een carpet shark en 2 pijlstaart roggen. Daarna waren we gaan rijden naar een centraal punt op Moreton Island dat de desert heette. Het hele eiland bestaat overigens uit zand. De desert was een plek met zand duinen, waar we gingen zandboarden. We kregen gewoon een houte plank dit glad aan de ene kant was en stroef aan de andere kant. Dus duintje op, duintje af (holy shit dat kost veel energie want t waren gigantische duinen). Ik ging eerst op me buik liggen op t bord, daarna op me rug en daarna staand geprobeerd (wat niet lukte xd). Op de terugweg met de boot zagen we in de verte ook nog dolfijnen :)

Helaas heb ik hier nog niet gedoken, maar ik heb me recentelijk wel ingeschreven voor de duik club dus dat ga ik binnekort maar doen. Zelfde geld voor surfen maar daar heb ik nu ook contact persoon voor. Ik moet echt een keer die dingen gaan doen, zelfde reden dat ik mijn blog niet bij hield ook. Random iets nog: Ik heb hier mijn voeten verbrand op het asfalt. We waren gaan vissen met een paar mensen en had geen zin om me schoenen mee te nemen. Dus dan lekker op me blote voeten, wat de andere ook deden. Dus we gingen in de middag ergens lekker eten, auto geparkeerd en stapte uit. Ik kon nog geen 2 seconden op het asfalt staan of ik stond al te springen en de rest keek me allemaal raar aan. Afijn ik naar een stukje schaduw gelopen en zitten wachten tot we klaar waren om parkeerplek over te steken. Verdomme een stukje dat 15 seconden over t asfalst lopen was was zo ontzettend pijnlijk. Voeten dus verbrand en op de terugweg maar gesprint naar de auto. Les geleerd: neem slippers mee.

Oh ja bijna vergeten te vertellen, ik ga misschien in de laatste weken dat ik hier ben naar Cairns, wat een stad is 1700 km ten noorden van Brisbane, bij de great barrier reef. Mijn supervisor heeft een maat daar zitten die me kan meenemen de jungle in om slangen te vangen :D en uiteraard als ik daar ben ga ik ook nog even duiken in the great barrier reef.

Ik denk dat ik jullie wel weer genoeg verveeld heb met mijn lap tekst. Als jullie vragen hebben of gewoon lekkah willen babbelen gaat uw gang ik ben wel bereikbaar ooit.

Blub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 670
Totaal aantal bezoekers 23331

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 15 Januari 2018

Travelling through South-East Asia

20 Oktober 2013 - 31 Mei 2014

Stage in Brisbane, Australie

Landen bezocht: